helgen vecka 49

Helgen har verkligen  gått i handarbetets tecken! Jag virkar små saker, blommmor, bakelser, karameller m.m som jag sedan sätter på nyckelringar. Superbra gårbortpresenter! Nu avslöjar jag nog lite julklappar oxå men det får va. ingen evt ju exakt vilken sak just de får. När exet kommer hit med kameran snart  ska jag lägga bilder på dem.
Annars har jag i helgen varit och hälsat på mina små kissekatter... oooOOooo vad jag älskar dem! Det riktigt river i hjärtat när jag märker att de inte vill att jag går, och när jag kommer ska alla vara i famnen..... Usch, separation är sååå jobbigt! Har börjat fantisera om att skaffa en ny lägenhet där man får ha djur (jag hyr i andra hand nu nämligen) så att vi kan ha delad vårdnad... men det är säkert inte bra för dem sedan ändå att byta miljö...
Igår var jag på julmarknad här i stan, det var mysigt  och jag fick verkligen julkänsla och köpte lite pynt och en julskiva som min chef och hennes kör har spelat in. Och så drack jag glögg :) Men jag måste sluta att ta ögonkontakt med alla säljare som står bakom stånden.... de håvar in mig och ska visa allt de har, och jag står och provsmakar och pratar och känner på allt som säljs.... men de vill ju sälja såklart och jag vill ju handla för att vara snäll, men pengarna räcker inte till och jag vet aldrig hur jag ska göra för att ta mig därifrån.... ska börja göra som  stockholmarna på tunnelbanan, totalt undvika ögonkontakt kanske  så att jag räddar min lilla börs och slipper skuldkänslor för att jag jag inte köper av alla snälla säljare ( puh, lååång mening).
Jag gick faktiskt på julmarknaden med exet, det funkar bra och vi kan verkligen ha kul ihop. Vi har börjat prata om ifall vi ska gå på parterapi för att reda ut en massa och få ett bra avslut. Många saker hänger i luften och när man umgås orkar man inte alltid prata om dessa saker så de får vänta, men de behövs verkligen vädras. Ska ringa imorgon för att höra vad det kostar samt hur lång tid man måste vänta.
Vi ska faktiskt åka iväg idag och städa ur det lilla huset vi ska sälja så småningom, sedan ska vi hem till fd. svärispäronen på middag. Det blir nog riktigt kiva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0