ett tips till!

Jag fortsätter på förra temat och ger här en till övning, som jag skrev i ett tidigare inlägg så tror jag att just såna människor och många andra skulle må bra av denna övning.
"Inget att klaga på"-övning:
Klaga inte på någonting i en halvtimme under din dag. Målet med denna övning är att hitta en mer accepterande hållning till allt som du ser -Göra dig mer medveten om din inställning och attityd till livet.
Du ska släppa taget om alla dina förväntningar om hur saker och ting borde vara. Glöm bort hur du tycker att vädret borde vara, hur snabbt trafiken borde flyta, hur människor borde behandla dig eller vad du tycker borde serveras på restaurangen.
Detta är ganska svårt, men att vara medveten om och iaktta hur din hjärna fungerar kommer hjälpa att se vilka tankar du identifierar dig med. Hur lång tid tog det innan första klagan kom under övningen?
Nästan alla konversationer börjar med klagomål eller kritik. Men man kan fastna i sitt klago-tänk - vad du letar efter är vad du finner!
Detta är en väldigt kort beskrivning av en övning som Robert Holden utfärdat. Har fått svensk översättning på många övningar som jag läser om och utför. Han skriver mkt längre om övningarna så jag kan inte skriva allt som han skriver "runt" övningarna vilket kanske leder till att det jag skriver låter futtigt och lite loj-loj.....  men den som vill får prova annars låta bli.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0