"jag ser/hör och det får mig att känna....."

 Lagt på luren nu...

Igår var fick jag lära mig att säga vad jag tycker utan att rädslan för att såra hindrar mig. Går ju i personlig utveckling och jag får välja tema varje gång( går ju privat så självklart får jag väl det hehehe..), och detta var något som jag ville fokusera på. Ett bra sätt att reflektera på är att man alltid utgår från sig själv och sina känslor... typ,  när jag ser/hör känner jag.... då behöver man ju inte diagnostisera den ande eller så, utan man bara  uttycker sin egen känsla i något och det är inget fel i det. Hur den andre tar det  kan man inte styra på något vis, för det är ju alltid oförutsägbart.. så visst kan man såra, men jag har inte gjort något ont i att yppa vad jag känner.


Igår var det annars lite tjim-tjum på jobbet under ett möte... ibland blir det slitningar i gruppen pga någon fråga och det kan ibland leda till hätska diskussioner. Ibland går det över gränsen och igår var det en kollega som fick nog och sade STOPP, kollegan brände proppskåpet så att säga, vilket var jättebra tycker jag. Det rensade verkligen luften och fick alla att reflektera över vad som hände och jag anser att man nu fösöker fokusera mer på det som är viktigt och relevant, istället för att pallra på i evigheter om något som inte ens kan påverkas...
Man ska lätta på trycket och inte vara rädd för det. Alla känslor är bra att få yppas.

Se hela bilden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0