Spännande dag #2

Wiieee....
Idag ska jag på en föreläsning ang.  frågan om folkmord kan förebyggas mellan 14-16. Efter det är jag inbjuden på middag på lyxigaste restaurangen på kobben med medlemmar från en intressant organisation ( som håller i föreläsningen) som kämpar för kvinnors rättigheter och mot fattigdom. Och innan middagen är jag bjuden på fördrink/cocktail hos en riksdagsledamot.......... Är lite nervös inför detta, tycker inte att jag har vett och hyfs gott nog och är livrädd för att göra bort mig..sååå:  jag har plöjt igenom mina vett & etikett-böcker för att verkligen visa att jag är belevad och van vid fina tillställningar och kan föra mig rätt. (Säkert jättelöjligt av mig, men jag är lite sån... har tom en bok om hur man tackar på rätt sätt :) ). Nu kan jag nästan varje skriven och outtalad regel hehe. Måste bara komma ihåg allt vid stundens hetta och vara avslappnad och ta allt med ro....
Nu kommer ju även bekymren med kläder upp på tapeten igen..( som alltid)...  har gått igenom garderoben igen och hittar inget som passar. Jag har inte heller en cent att lägga på nåt nytt... Hade iofs en kompis hit igår kväll och fick några klänningar godkända.  Men ve och fasa, enl. vett& etikett -böckerna är det ju ändå bättre att vara nedklädd än för uppklädd men för mig funkar inte något av alternativen... vill vara helt rätt.. suck...
Nåja, nu ska jag ner på stan o köpa push-in/hold-up-strumpisar så att man iaf ser smalare ut hihihi

Kommentarer
Postat av: /s

Tror inte du behöver va nervös. dom e bara vanliga människor dom också. dessutom har dom jag träffat varit riktigt trevliga. du som alltid har snygga kläder behöver nog inte oroa dig. kanske dom tycker att du är så snygg att dom vill se ut som dig!

2010-10-31 @ 08:11:48
Postat av: Cora Belle Lee

Tack än en gång för dina fina kommentarer!

Det var en underbar kväll och alla var alldeles jättetrevliga!

Ses vi på pysselgruppen nästa söndag?

2010-10-31 @ 20:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0