My dreaming tree

Nå jo... Är på jobb och sitter och filosoferar medan jag tittar ut på det regniga och gråa vädret. Haft en dust med post-it lappar.... De är nog en så underbar uppfinning! Jag skulle inte klara mig utan dem förutom då de plötsligt börjar finnas tusentals av dem på mitt skrivbord och på datorskärmen.... Det viktiga som står försvinner i alla färger och det enda jag ser är ett sammelsurium av färger... lite piffigt men ändamålet förloras... Just eftersom jag har ett minne som en guldfisk så funkar det så att jag måste skriva ner allt viktigt jag ska göra på post-its, typ  "Ring NN, skriv journal för NN" osv.. Men om jag sätter en superduperviktig lapp på mitt skrivbord, så tycker man ju att det ska kommas ihåg och göras rätt så snabbt (man har ju både  skrivit ner texten och sett lappen!) och sedan råkar jag sätta kaffekoppen på lappen så POFF puts väck med den informationen! Då syns den inte mer och finns inte heller kvar i min hjärna...
Voi voi, hjälp någon?? Hur kan man råda på detta? Har en sorts hatkärlek till dessa lappar..  vill bara kasta dem men klarar mig ju inte utan dem iaf :))

Den här veckan ska verkligen bli intressant. Imorgon ska jag börja en två dagars fortsättningskurs om våld i nära relationer, den handlar om hur man startar och driver stödgrupper för utsatta. Senare i veckan ska jag på studiebsök på ett skyddshem för att börja jobba extra där.
Det här är något som jag drömt om sedan jag var 18 år. Jag hoppas verkligen att jag kan jobba med detta för fullt inom några år.
Tänk att få stå på randen av början till drömmen! Det är så spännande och verkligen ett privilegium för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0