2009

 

 

 

Berlocken gjord i silver

Låg vackert i min hand

 

Ge bort det vackraste du har

Viskade det inom mig

den försvann ur min hand

 

tänker på berlocken ibland

minns den fortfarande som vacker

 

girlangmönstret slingrade sig runt

bildade långa åttor

 

hur skulle jag kunna veta

att det var dödens symbol

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I alla kroppar hjärtan bultar

Pumpar runt livets volym

Fyller alla kärl som förgrenar sig

Hos vissa kärlens väggar brister

Hos mig har det ännu inte skett.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

jag slets från mitt trygga jag

från kontroll och vana

kastades in i en värld med vit uniform

jag gick från rött till vitt

 

plötsligt skulle jag vara nigandes

för vita rockar

och trevligt stereotyp

i min nya vardag av korta möten

 

nu slits jag itu

vill tillbaka till det trygga röda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0