plättar på gammeldagsvis

Igår ikväll var jag ute i dockhus-huset ( kallar det så eftersom det är så gulligt och färgglatt inuti) och stekte plättar stor och små ( på svenska blir det att jag stekte både pannkakor och plättar) på vår fina vedspis.
Vi hade ju fyndat gammeldags plättjärn som vi bara var tvungna att testa. Och oh va gott det vra! De godaste plättarna någonsin som jag ätit ( berodde säkert på allt smör man var tvungen att ha så att de inte sku fastna)
Sen blev det mörkt och lite kallt och ruggit så det blev att tända i kakelugnen, det är mysigt att sitta framför en brasa och värma sig. På kortet kan man ana mina yllestrumpsbeklädda fötter :D
Ja något skrivande som jag hde planerat blev det inte direkt, inte mer än  några stolpar i min lilla skrivbok för hand iaf... men det får mogna och ta sin tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0