tystnad är nutidens lyx

För mig är lyx inte att bo "mitt i stan", kunna gå på fina restauranger och svira på klubbar och kunna visa mitt välstånd i dyra detaljer.  Utan det är helt enkelt att få kunna vistas på ställen där det är absolut tystnad, eller enklare förklarat; att det bara finns naturliga ljud (såsom fågelkvitter, trädens brus och rådjurens barkande).
Det är inte på många ställen jag har upplevt totalt tystnad i miitt liv,och det är så skönt när jag befinner mig i den. Och den är lätt att känna igen, när du väl är mitt i den inser man att det är så skönt utan att få höra grannens toaspolande, bilarna brummande och människors skrålande utanför huset på nätterna.
Och goa vänner, som jag tjatat om tidigare - det är verkligen en utmaning att vara ensam med sig själv och sina tankar utan brus från tv, radio eller ipod.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0