buy now, pay when you´re dead





Nå nu har jag köpt mig en riktigt snygg och modern superdupermobil! den e sååå snygg!  Den har en massa olika finesser och krimskrams som jag fattar nada av men det e så skoj att leka med den och surfa runt.
Det som är bra är att jag nu kan surfa på facebook hur mkt som helst, för det är blockat på jobbets datorer. Det är en touchscreenmobil  och sk android (fattar nada men det är jättebra sa finniga killen i butiken).
Jag tycker om ny teknik men har aldrig ett behov av att ha det senaste, vilket gör att jag alltid köper saker nästan sist av alla mina kompisar och verkar "ligga lite bakom" när det gäller nya grejer. Min syster exempelvis får mig alltid att känna mig som om jag levde på 30-talet och har gjort en tidsresa när jag kommer hem till henne.
Hon och hennes kille har oftast det senaste, såna finurliga teknikprylar jag inte ens visste om att det fanns och det är jättekul!.
Jag fick mobilen för ett pangpris, alltså 1 euro nu och sedan avbetalning (abbonemang)  så det var svårt att inte köpa den (behövde en ny oxå). 
Men det känns alltid som att jag säljer min själ till satan när jag köper på avbetalning, jag är väldigt naiv i butiker när det gäller sånt jag inte har koll på..... får se sen när räkningen kommer om det blev så himla superbilligt som finniga killen lovade. :S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0