Våga hoppa!

Börjar vänja mig med att vara utan tv. Ett bra tips när man kastat ut tv:n är att möblera om, så att tv-bordet oxå försvinner. Då finns det ingen plats för tv och den saknas inte heller i rummet. Igår möblerade jag om till kl 24, så nu står bokhyllan på tv-bänkens plats och rummet har faktiskt fått en annan atmosfär. En lugnare och mycket trevligare atmosfär. :D
Börjar vänja mig vid tystnaden oxå, det är rätt skönt faktiskt - och utmanande framförallt att bara umgås med sina egna tankar, nåt som jag verkligen kan rekommendera!
Visst lyssnar jag på musik och på radio- älskar exempelvis Christer i P3 så helt knäpptyst i flera dagar har det inte varit.
Kan i övrigt verkligen tipsa om att börja utmana sig själv- det är otroligt utvecklande.
Ska man våga klipppa av sitt midjelånga hår? Byta arbete och börja med nåt som du aldrig gjort förut? Sälja dina älsklingskläder? Lämna mannen  och riktiga livet efter 12 år för att det inte känns helt ok?
Jodå, klart som fan det! det har jag facit på!
Våga hoppa bara, när man gör det som känns bra kan det inte bli annat än rätt!
Jodå, här visas min fina konstnärliga ådra i windows paint!

Kommentarer
Postat av: Sofia

jag har inte riktigt gått steget fullt ut som du gjort med tv:en, bor trots allt flera i mitt hus som gillar den, men jag tittar mycket mindre. Fast Ernst kan jag inte hålla mig utan :)

2011-06-30 @ 20:39:18
Postat av: Anonym

Oj vad jag beundrar er som kan bara titta lite på tv. jag fastnar verkligen och har svårt att stänga av, allt eller inget lixom. :D

2011-06-30 @ 20:46:11
URL: http://corabellelee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0