snorgärs i soppan

Idag överraskade mr J mig med att laga soppa till middag. Han hade lagt ut nät igår och fått en del abborre,  simpor och flundra. Soppan såg helt bra ut som de flesta fisksoppor ( vitt och en massa grönsaker)
Här är en blaffig bild:
MEN precis när jag lagt upp soppan i min skål berättar han att han även lagt i en del snorgärs oxå, för han ville testa hur det funkade att tillaga dem ( snorgärs är de där slemmiga kladdiga småfisken med horn).
Jag är en så otacksam person att det enda jag satt och funderade på var när det helt plötsligt skulle kännas slemmigt i munnen eller smaka illa,  och det hela förtog smakupplevelsen av soppan. Så jag vet faktiskt inte hur den smakade på riktigt och jag har ingen lust att ta en ny portion.... sorry mr J... men så funkar jag....
Det var ju nu inte nåt snorigt i soppan, men psykologisk så funkade det inte bara.
Så jag gör en sallad till kvällsmål. Mums!

Kommentarer
Postat av: Mickis

hahah :) kul med snorgärs :) men de va ju tanken som räknas ;) kramen

2011-05-19 @ 09:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0