Havs-strössel

Idag  blev jag helt till mig! Fick höra att det var massinvasion av maneter i västra hamnen här på kobben och jag slet med mig mr J och så promenerade vi ner från min lägenhet! Jag har aldrig sett riktiga maneter i mitt liv (är ju en rännstensunge jue). Åhh vad de var härliga dessa små slemvarelser som  guppade upp och ner  i rosa, gult och vitt, i mitten såg det ut som om de var smyckade med en liten blomma (en blombrosch kom jag på nu att de såg ut som!)
Jag sprang omkring på bryggan där vid Pub Niska och försökte sedan komma  så nära som möljligt med min mobilkamera för att fånga dessa underbara  havs-strössel-djur, det var nog snudd på att jag föll i  och Mr J skrattade åt mig. Hoppas ingen såg!
se vad underbart det är, fast bilden ger dem inte rättvisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0