äckel inne fina ute...

Inatt har jag sovit som en stock .... på min älskade soffa. Jag sover nämligen i vardagsrummet sedan några nätter tillbaka. 
Det är nämligen så att mitt sovrums fönster ligger i markplan  då jag bor i ett sluttningshus. Det är buskar och gräsmatta utanför och eftersom jag har mommokommo på nätterna (jag blir varm på svenska) måste jag ha fönstret öppet under natten. 
För några nätter sedan invaderades mitt sovrum med flera syrsor som gav en massa pip-ljud ifrån sig  och jag tycker de är vackra ute i naturen men inne är de världens äckel! Så  när jag vaknade av allt ljud fck jag gå på jakt efter ett passande vapen (tidning) och ha ihjäl allihopa,.... kan säga att de är stora som möss!!
Efter det försökte jag somna om men stördes av ett "flopp flopp"-ljud och insåg att flera äckliga harkrankar flög runt och slog i taket..... SUCK!
Nå, sedan dess har jag bäddat ner mig i soffan i vardagsrummet som är svalt och det gränsar till sovrummet så jag har fönstret öppet där men dörren stängd till vardagsrummet så jag har det svalt men djurfritt :) 
Får se när jag flyttar tillbaka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0