snabbis spådom

Måste berätta om en helt otrolig händelse jag var med om i Stockholm för en vecka sedan!
Jag stod  vid en t-station och väntade på mitt tåg då en mörk man i hawaii-skjrta kom fram till mig och frågade vad min tatuerings tår för. När jag svarade  att det var en taoistisk drake  började han prata om kinesiska horoskop. Jag visade nog väldigt tydligt att jag inte hade lust att prata men en främling men han fortsatte att fråga mig om saker. 
Mitt i allt börjar han berätta om vad jag varit med om och känt i juli detta år, men försäkrar mig att om ett par veckor  kommer jag att blomma upp, allt kommer att lösa sig för mig, jag måste jobba hårt men det kommer att gå bra och jag ska flytta. Jag kommer även att träffa en man som ser upp till det jag gör beundrar mig för mitt arbete....
 Kan säga att jag var inte lite paff!! En spådom sådär bara, helt gratis! 
Mitt tåg kom sen så jag fick springa iväg men jag håller ju tummarna för att detta verkligen stämmer, Jag är ju redo att jobba hårt nu då jag sökt till flera olika utbildningar i höst (restplatser) och hoppas få komma in. Jag har tänkt att plugga jämsides med mitt jobb, ev. gå ner på deltid om det krävs. Men samtidigt vet jag ju att om det inte går att plugga hemifrån kanske det ligger en flytt framför mig..... man vet ju aldrig. Jag har ju sökt til skolor i norr till söder för att öka chansen att komma in.
Attt studera vidare känns jätteviktigt just nu och inget jobb eller pengar i världen kan ändra på det :)
Nå vi får se vad som händer om ett par veckor och utvärdera sedan ;)
Jag kan tillägga att jag redan nu läser flera småkurser jämsides jobbet, men det är inget som leder till någon examen vilket jag verkligen vill ha....
 
Nu ska jag kata iväg till jobbet :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0