baken har man bakåt fast man vänt sig...

Jag tampas med stora frågor denna vecka, sådana som kräver mycket tänk men snabba svar och jag vet just nu inte vad jag ska göra ( och i skrivande stund  är jag så trött att ögonen går i kors )
Jag funderar mycket på att säga upp min fasta/ordinarie tjänst och fortsätta där  jag vikarierar nu ( för jag nekas mera tjänstledigt). Jag trivs så bra där jag är idag samtidigt som min gamla arbetsplats (inom psykiatrin)  verkligen är nära mitt hjärta men jag känner att jag behöver utvecklas ännu mer och vara på andra ställen oxå. Men säger jag upp mig nu vet jag inte hur länge jag får vara kvar  där jag är nu, samtidigt som jag sagt till en annan arbetsplats (vårdcentral) att får jag tjänstledigt så börjar jag jobbar där  efter nyår.....
och tänkt om jag ångrar mig och vill tillbaka till psykiatrin? och har sedan dåligt rykte för att jag är en hoppjärka (nå det bjuder jag väl på då)
En annan stor fråga är om jag verkligen är redo att gå igenom hela katekuminatet för att bli döpt just nu. Jag var på första mötet ikväll och många tankar snurrade i huvudet och jag vet inte hur jag riktigt trivdes med gruppsammansättningen. Måste smälta alla intryck och  känna efter ordentligt, har nytt möte om två veckor igen...
Och den tredje frågan är att jag avskyr min blogg-bakgrund, verkligen avskyr den men försöker hitta nåt bra men har inte snubblat över den snygga bakgrundsbilden som verkligen skriker me me me ännu... suck slutar väl med att jag får skapa en själv...
Ja dessa saker snurrar i huvudet, heeelt lagom tills man ska gå och lägga sig... :D
BTW så hade jag  årsdag för ett tag sen för denna blogg, huff puff trodde aldrig att jag sku orka med så länge. Och nu har det gått ett år!  Ville först ju inte outa den men sedan märkte jag att det kanske inte är såå stro skillnad att skriva för människor som känner mig eller inte.... tycker inte att det skiljer så mycket på inläggen här än innan ( började ge ut bloggenadressen i våras)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0