Macaron-chackaron

Imorse brast det för mig, jag har inte varit på nåt whohoo-humör denna vecka eftersom jag slutar på denna underbara arbetsplats imorgon. Visst ska jag börja på ett annat bra jobb på måndag men jag kommer verkligen sakna arbetskamraterna och hela instansen.
Så mycket har hänt sedan jag typ tvingades ta detta jobb i oktober - i två veckor svor jag och försökte desperat hitta nåt annat jobb. Men sakta har jag kommit in i arbetet och känt att det är nöjesfullt. Och alla kära arb.kamrater som bara är för söta! Under denna tid med dessa fina människor har jag gått igenom en skilsmässa, flyttat till lägenhet hela två ggr, haft en ny relation och avslutat den. Sen festat en massa med kollegorna oxå! Så jag har verkligen gått igenom en resa med dessa människor och jag kommer att sakna dem djupt. Undrar om jag hade klampat runt i samma spår om jag varit kvar på  den gamla arb.platsen-- tror jag behövde nåt helt nytt för att kunna vakna upp och "bli mig".

Jag har även fått ett dåligt besked idag ang. en bekant/släkting vilket inte känns så bra just nu.
Det som sen fick bägaren att rinna över var när jag öppnade lönespecen imorse... denna månad får jag mindre än halva lönen.... Efter en massa telefonsamtal fick jag reda på att OM jag har tur får jag resten om två veckor, annars om 1½ månad.......... kul jul.....  med gråten i halsen ringde jag en chef ( trodde att jag hade gjort nåt fel men så var det inte) och först var han lite avig mot mig men hörde min darrande röst (pinsamt) och bad mig lugna ner mig ochsa  att det löser sig nog.... det som fattas var ett beslut från  den nya arb.platsen ( samma organistation) som inte nått löneräknaren....  Sen kom det lite tårar när jag pratade med en vänkollega....
Nu försöker jag att inte tänka på allt.... bara ta det lugnt.. annars går jag i taket tror jag...

*här och nu och allt är bra, här och nu och allt är bra* repeat repeat........ ( nya innegrejen inom kognitiv beteendeterapi) som jag ska börja jobba med säkerligen på det nya jobbe

Tänker avsluta med nåt positivt och visa fina bilder på bakverken jag ska bjuda på imorgon, Macarons! Vill bjuda på nåt färgglatt så man blir ihågkommen hehe........ :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0