Bitterhet: du dricker giftet - och hoppas att den andre dör

Umgås ibland med människor som talar mycket illa om andra vilket ger mig magsmärtor och konstigt illabefinnande.
Det kan vara elakt prat om människor som man inte ens känner eller ens träffat, och man gör redan en hemsk dömande analys av personer. Jag har flera gånger då försökt att prata gott istället om personerna, eller intellektualisera- man kan inte döma någon på så få grunder, perosnen kan vara jätterar, tänk om det var en själv osv....

All denna bitterhet (jag anser att det handlar om ens egen bitterhet) genomsyrar sedan rummet och det är svårt att att sig ut för mig.... vill bara omringa mig med god energi.

Jag anser att bitterhet  är att du dricker giftet - medan du hoppas att den andre dör.
Det ger inget resultat i att vältra sig i det, det drabbar en själv tillslut ändå, den du väljer att prata ned står med stadigt och opåverkad.


Kommentarer
Postat av: /s

du är så klok. tänk om alla skulle vara lika underbar dom dig!

2010-10-26 @ 17:51:55
Postat av: Cora Belle Lee

Vad snällt sagt av dig! :D

2010-10-27 @ 23:48:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0