rådgivning- en god gärning

På tal om skilsmässa.. (märker att jag inläggsbombar nu... så mkt energi frilöstes efter att jag ställde in tedejten..) så är det riktigt lustigt hur jag och ex-maken kan fungera ihop.
Snackandet om allt annat än att typ. fixa huset och sälja det funkar,  så nu har exet gått och fixat en flamma. Och vänder sig till mig för att få raggningsråd! Och det tycker jag bara är skitkul! Ända sen den dagen jag lämnade honom har jag velat att han sku träffa någon ny, en rebound, precis som jag gjort.
Så jag ger en massa råd jag, han får ju absolut inte göra om samma saker som med mig. För vad det verkar är tjejen helt tvärt emot mig (bra) och jag är en sån som tar för mig lite mer .... jag är inte blyg för att visa vad jag tycker och vill, jag både raggar och flörtar.... så blyga killar är inget problem för min del.... men han e blyg och det är hon med... Så jag stöttar och ger råd. Den nya verkar även passa in i hans familj.. Inte för att jag inte gjorde det men det "klickade" aldrig riktigt mellan mig och sväris-päronen...
Och jag hoppas att detta ger honom eld i baken, så att vi äntligen kan sälja huset nån gång och gå vidare. Orkar inte betala mer på lånet, kassan börjar sina ordentligt och jag har inget mer att sälja av heller... :S
Hmmm..... detta ska jag skriva ner i min Hello happiness-bok som en god gärning....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0