husmoder - here I come!

På nämnda loppis hittade jag en otrolig bra bok från 1956 som handlar om hur man tar hand om ett hem på bästa sätt. Den ger tips på hur man planerar ett hem på bästa sätt (möbler, rumsfördelning..m.m), före barnen och efter barnen. Alltså, första hemmet som nygift par, sedan kommer ju barnen och då måste man tänka annorlunda, och när de flyttat ut - ja då måste det ju renoveras... :) superbra tips verkligen... :)
Speciellt där de listar upp alla husgerådssaker som man måste ha i ett hem. Bra, jag ska ta med listan till IKEA så e det kirrat!

Det är verkligen bra tips i denna bok, speciellt för en sån som mig som inte tvättat fönstren på fem år (i förra huset)...  och måste ha "dammsugar-dagar" för att det ska ska se någorlunda ut hemma hos mig :S
Ska plöja igenom hela boken så att jag blir en bra husmor och kan ta hand om mitt hushåll på bästa sätt. Så är jag ju oxå redo sen när min framtida man ( bara 1 ½ år kvar enligt en spåtant hehe) dyker upp... Då kan vi starta ett hem fort som attan tillsammans för jag vet ju redan vad som ska ingå............   ;)
Måste ju lägga in pix på mina kap inom köket då: En underbar stor kakburk (inte bestämt om jag ska ha mjöl eller müsli i den) och den lilla röda karotten (?) superfina och nu vill jag laga grytor dagarna i ända och använda mjölet/müslin hela tiden !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0