copycat

Tog en sväng via ett galleri igår  och tittade på en  utställning i akvarell. Detta för att få se "hur man gör på riktigt" då jag aldrig tidigare målat i akvarell (mest använt mig av kol eller akryl). Trodde att det var ett big no no att ha kvar blyertskluddet men det är nog helt ok att  inte sudda ut det , det hade inte konstnären gjort-jag har ju suddat och suddat efer att ha målat i alla skuggor o dyl.
Jag har ju alltid lärt mig själv  i allt jag kan, ingen mormor eller kurser har lärt mig hur man handarbetar eller målar i olika färgmaterial. Nej, hihi jag lärde mig faktiskt sticka och virka när jag arbetade som vårdbiträde på en demensavdelning och tittade på hur de kvinnliga patienterna gjorde. Alltså föröskte jag kopiera dem och syvende och sist fick jag väl till en maska och sedan har det fortsatt. Många skrattar lite idag åt mig för jag "håller inte som man ska" i stickorna eller virknålen....
Rubriken till detta inlägg ger väl inte rättvisa, för jag kopierar väl inte direkt, utan jag  kollar in movesen och sedan utvecklar jag den till mitt eget.
Internet är även en bra plats att lära sig en massa olika tekniker ifrån.
Idag blir det annars besök på nåt som kallas sjödagarna, där finns det en massa folk som säljer saker ( de säljer samma saker på alla marknader och happenings - o vad härligt  tråkigt!) men på kvällen blir det nog bra musik och kul att se en massa folk ( läs turister).
/tjillevipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0