allt i ett-inlägg

Haft husvisning idag! Det är kul med flera intressenter som vill  bo/rumstrera där man själv en gång bott, inrett och haft drömmar om en fin  och ljus framtid. det känns så otroligt när folk säger att huset är så gulligt och myyyysigt etc etc - för mig andas hela jäkla byggnaden ångest och jag får lite halvpanik när jag kör på vägen mot det. För mig är det bara krossade drömmar, trashigt laverne, iskalla nätter och fastfrusna dörra. Men men, hoppas någon finner lyckan där, och jag har ju hittat min redan där jag är idag.
Nåja, det var det.
Idag har ja pysslat med detta:
Ja, med min "nya" Singer symaskin från typ 60-talet har jag för första gången sytt ihop mitt kuddvar med en filt jag gjort av mormorsrutor. Jag fyndade en massa linne dunvar på loppis och jag sydde helt sonika ihop dem och voíla !:
Jag fick faktiskt ringa mamma som på telefon beskrev hur jag skulle träda symaskinen!!  Jag fick inte ihop med det där N:et som sku bli - ni vet, när man trätt rätt ska det bli ett N..... men jag fick till det med mamma i andra sidan luren i ett annat land. ;D


Annars har jag solat solarium idag (jaja, jag veeet men jag gör det ca 2-3 ggr/år), bakat kokosbollar och läst en massa i min real crimes-bok av Ann Rule.
Imorgon är det jobb igen som kallar: men jag har med mig min kompis egengjorda naturtvålar av lokalprodukter  som är helt underbara!! Jag vill att ALLA använder dem så därför bad jag henne om några kartonger så att jag kunde sälja vidare på min arbetsplats! Just nu använder jag tre olika sorter på samma gång!
Överst är en ljuvlig ljungtvål med honung  som är mjukgörande, i mitten kaffetvål so är superbra för huden i ansiktet och längst ner enetvålen som är lätt sammandragande men ändå vårdande  och perfekt efter rakning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0