livet är hårt/livets plan just nu

Livet är verkigen hårt ibland. Speciellt när man måste ta livsviktiga beslut och och ge tråkiga besked till folk. Samtidigt som man vill vara snäll, foglig, vara alla till lags  och vara så jäkla tacksam hela tiden för att folk tänker på en och vill jobba med en o dyl. Att säga nej eller gå sin egen väg e svårt. Man sårar många på vägen, så upplever jag det. Men min motivation för något nytt i livet går före, även om det innebär att jag måste hamna i samma sitution som när jag var en fattig 18-årig studerande .... Jag får ta det bara eftersom det bara är några år av ens liv. 
Min hyresvärd sa till mig för ett tag sen att man är ju längre död än levande om man skulle jämföra... Det var en väldigt fin tanke som motiverar mig ännu mer. 
 
Nåväl, nu har jag iaf tagit ett beslut vilket kommer att ta mig till Karlstad. Så nu kommer jag att begära att få jobba deltid ( har redan sagt till min chef att jag kankse slutar om jag inte kommer att kunna gå ner på deltid...), det är redan fixat med lärarna på universitetet så jag kan läsa på distans och enbart närvara på de obligatoriska delarna.
Sedan gäller det att hitta billigare boende för en tid så man kan spara ihop slantarna.
 
Plan B är att komma in på Uppsala universitet  (är 6:e reserv till programmet), jobba deltid och plugga. Går det inte,(då det är på helfart  i Uppis) så måste jag flytta dit och som det ser ut finns det ett rum till mig som verkar perfekt. 
 
Nå den som lever får se hur det blir ;)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofi

Herreg vad du är modig!!!!

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund,
att inte våga är att förlora sig själv.

S.Kierkegaard

Svar: Tack för det fina citatet! :)
Cora Belle Lee

2012-08-23 @ 22:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0