aldrig mera hang-ups



Jag har flera hang-ups.
Ni vet såna där saker man bara måste göra eller inte göra. Jag svänger inte vänster med bilen i stan, jag har svårt att upprepa ord flera gånger i efterföljande meningar i tal och skrift (är oerhört tacksam mot windows words synonymtjänst), uppvärmd mat i mikro får bara bli ljummen, mjölken får aldrig ta slut!!, jag måste gå upp exakt två timmar innan jag ska vara på jobb så att jag kan i i lugn och ro lyssna på nyheterna och njuta av mitt morgonkaffe. Samt så har jag hang-ups på att inte tanka bilen innan mätaren ligger i botten på den röda markeringen. Asså, det är spännande samtidigt läskigt att inte veta om man ens hinner rulla nerför backen till macken innan man får soppatorsk.
Det sistnämda slutar jag med helt ikväll... jag har alltid klarat mig just och just  men nu strejkade bilen på väg till gymmet med typ allt, och jag insåg att jag ens inte hinner till macken därifrån (hade inte ens börsen med till gymmet).
Jag insåg att jag var tvungen att lämna bilen på gymmet.
Jag gick ett Sha´bam-pass och i ångest (ni vet hur jädra kallt det ju) över att behöva hem sprang jag en halvtimme på löpbandet oxå för att den enerverande riviga våndan skulle mattas av. Nåväl, jag gick hem sen i gymkläder med en sportjacka endast över toppen. Ja jävlar-  hade is i håret när jag gått en pyttestund, kände inte mina läppar och frös allmänt mycket.  Kund einget annat än att skratta åt mig själv- så himla onödigt.
Nå, en halvtimme i duschen efter och lite varm mat så har jag bestämt mig för att sluta med såna här onödigheter, det är ju bara jag själv som drabbas!



Kommentarer
Postat av: Viktoria

Men GUD vad härligt att höra!! (ja så man slipper känna sig ensam med vissa neurotiska beteenden) S

2012-02-05 @ 22:58:50
Postat av: Hannah

Hahaha!! Skrattar så jag dör!!! Roligaste jag läst på länge. Du är rolig du Frida!! :) kram från oss

2012-02-05 @ 23:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0