diskmedelsfluff

Inser att jag inte är någon superkvinna alls. Hade förhoppning och en naiv positiv tanke om att jag skulle hinna måla om hela lägenheten på en vecka ensam, vid sidan om heltidsjobb, möten och annat som upptar ens tid.  Inte undra på att jag tappade sömnen ett tag där. Nu har jag faktiskt sovit som en prinsessa senaste två nätter så nu är jag så pigg som attan. Men jag får helt enkelt flytta in i en lägenhet med sunkiga väggar (och stora fläckar med provfärg här och var) och vara glad för det.
Lever bland paffkartonger och stora svarta säckar just nu, försöker packa så mycket som möjligt så det är klart tills flyttlasset går på lördag. Lägenheten är så stökig just nu med alla lådor så att det drar ner städmotivationen vilket leder till att det i  hörnen bildats världens största dammråttsbon + att disken blir ogjord. Fick faktiskt ta tag i disken i dag när jag helt enkelt insåg att mina diskhandskar försvunnit bland all diskbråte - är det illa och dags att ta tag i!
Annars är det ganska härligt att diska. när man står där i sina egen väld och är ensam med sina tankar ploppar all världens ideér upp. När jag stod där med diskmedelsfluff upp över armarna  kom jag på att jag ikväll skriver lite dikter och bara kopplar av. Skiter helt enkelt att åka till lägenheten  och fixa och dona. Packandet får också ta en en paus.
Det blir en helt skön kväll helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0