inspiration

Har följt en blogg ett tag som jag måste tipsa om. Det var efter ett radioprogram i P3 som jag fick reda på om en ung tjej som flyttat från storstaden till en stuga i Norrland och bor där ensam med sin hund och  njuter av naturen och den frihet som finns där. Det är otroligt vackra bilder hon tar och visar på sin blogg samt  beskriver hon sin vardag både fint och ärligt.
Jag blir så oerhört motiverad och inspirerad av denna tjej, längtar faktiskt oxå ut på landet och friheten. Men absolut inte att bara bo i ett hus några mil från stan i ett villaområde/ ha grannar nära och man måste jämföra bil/garage/statusprylar ändå,  utan helt klart bara få vara ensam med naturen och få leva fritt. Mina bilder på headern har jag tagit själv vid det gamla huset och jag längtar verkligen till att få bo på en liknande plats igen. PÅ landet står tiden stilla och man hinner göra tusen saker på en dag.
Här är länken: www.jonnajinton.se 
Inspireras!
Jag känner igen mig i hennes beskrivning av att bo i stan och måste citera hennes inlägg om detta:
"Det kändes som det enda man kunde göra i stan var att handla. Och varje gång man gick ut på stan blev man påmind om hur man borde vara, hur man borde se ut och vad man borde köpa. Utsikten från alla fönster i lägenheten var…lägenheter. Det enda man såg var hundratals fönster som kändes som ögon som tittade på mig. Jag drog alltid ner persiennerna, det kändes bättre så, men då kändes det som man levde i en mörk bunker."
Jag har precis samma känsla nu fast jag precis flyttat in in en ny lägenhet. Men jag vet att det kommer en tid när jag lämnar lägenheten och skaffar mig ett hus på landet igen.  Det är bara att vara tålmodig.

Kommentarer
Postat av: comparison essay

Förr eller senare var och en av oss kommer att återvända till sina rötter, till naturen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0