Flyttar utomlands :)

 
 
 
 
Japp, nu hoppar jag ut i ingenvetvart!!
Jag har två veckor på mig att flytta till Uppsala. Jag tackade ju ja till platsen där och det är studier på helfart som gäller nu. Jag ligger redan två veckor efetr men jag försöker plugga så mycket det går, Vid sidan om att jobba heltid, packa ner hela lägenheten och städa då förstås.
Hur jag klarar det? Jag vet inte - jag bara kör på autopilot just nu och jag ska still uppsala. Så är det bara och när läsåret är slut kommer jag att ha fixat alla kurser. 
 
Jag har sålt eller gett bort en hel del möbler och nu håller jag på att rensa ur alla lådor och skåp för att bestämma vad som ska magasineras. Allt jag kan ta med är mina kläder i princip. Så nu är är alternativen  spara, kasta eller ge bort. När man har bråttom är det svårt att tänka på vad man vill spara ( för hur mkt plats som helst finns det inte på lagerhotell), man får ställa sig frågan vem man är liksom. Vem är jag och vilka saker personifierar mig och vad kan man (äntligen?) kasta? 
Jag upplever ofta att man packar ner skit när man flyttar, för att ta med till nästa boplats och ställa i skithörnet. Nu finns inte det alternativet. Så dte är bara att ta fram sopsäckarna och uinte tänka för mycket. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0