julkortsmakning och origami!

Nå, innan jag var ute och sprang hann jag med att träffa en kompis i stan. Vi tittade på olika material inför pysselträffen imorgon. Det ska bli julkortstillverkning! Var visst mycket ute i god tid då alla affärer inte har fått in nåt juligt ännu. Men hittade lite smått och gott i alla fall. Skickar ju inte julkort annars men nu när jag var i pysselaffären började det klia i fingrarna och jag blev sååå inspirerad av allt som fanns.  Här kommer en bild på det jag köpte. Kortet i bakgrunden är egentligen ett block med an massa olikfärgade papper, tog fram nåt som var grönt och lite juligt iaf. Snöret får bli till små rosetter har jag tänkt.
Jag gick även till biblioteket för att låna böcker om cardmaking, scrapbooking och origami! Fick med mig 5 st böcker hem!
Älskar origami btw, nu ikväll ska jag vika alla mina kuvert själv och lägga julkorten i. Och så ska jag vika en massa annat! Får lägga upp bild på det senare.
Men tjusningen i origami är egentligen inte vikandet i sig, jag skulle vilja lära mig att själv klura ut mönster. Det är mycket matematik bakom men jag tycker det sku vara spännande. Får väl fiska runt på nätet och se om jag hittar en sån kurs eller instruktioner. Är så överpositiv på min egna förmåga att jag tror jag sku klara av det bara någon berättar hur man gör i början... ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0