03092010

Jaha, sitter på kontoret rakt upp och ner i stolen. Finns inte en enda mänska  ute på torget att stirra på, det gråkalla vädret är nog orsaken.
Har egentligen ingen lust att blogga just nu, men fick en tanke nyligen som sa att man måste puscha sig over the limit ibland och ja, bara tuta o köra....
Och se! - orden bara flödar och jag har fått till flera meningar nu :)

Slutar kl. 13 idag så det är skönt. Har haft en längtan hela veckan av att bara komma hem och mysa i min lägenhet. Äta glass i stora lass och virka och sticka. Det är så mysigt att boa ner sig i soffan, slå på tv:n, ta fram mönster och garn och påbörja projekt.  Har läst att  handarbete är hälsosamt, minskar negativ stress och sänker blodtrycket. Vissa kallar till och med stickning för den nya yogan.
Helt min kopp te!

Så ja, jag har tagit denna vecka till att bara umgås med mig själv, handarbeta och äta glass. Men sen nästa vecka är det slut, då ska jag gå på gym och se till att komma ut på promenad. Inser ju att en veckas ta-det-bara-lugnt- och-ha-det-för-jävla-bra-hemma är beroendeframkallande samt onyttigt i längden. Så nästa vecka blir det GO!
När jag kommer hem ska jag ladda upp lite bilder, tycker en blogg utan bilder är såå  tråkig.....

Tjillevipp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0