idag är det den 4 september 2010

Idag blir det kaffe hos en kompis som jag extremgillar, hon e så intellektuell att jag skäms ibland för min okunskap men vi har så kul ihop och vi kan ha långa djupa diskussioner... Sen bor  hon i ett gulligt hus som ingen annan har här på ön.
Det är så skönt med smarta människor, inte för att jag är det men det blir så annorlunda än att bara skvallra och "hålla sig till ytan"... Det osexigaste jag vet är nissar som inte förstår vad man säger, typ vet inte vad "älta", "febrilt" etc. är... så känner jag mig dum för att jag använder såna ord ( som ju är rätt vanliga?) och måste förklara mig.... ujuj...
Sen ikväll då? Ja, då ska jag nog bara ligga på soffan och pösa, virka o se på film....... Var igår till garnaffären och blev helt till mig, är inne i en turkos period nu och jag köpte detta fina garn som ska bli en amigurumi-nalle till ovanståendes väntade bebis... Färgen e mer blå på bilden men den är egentligen djupturkos...
Ska till garnaffären en sväng idag med innan kompisen, måste köpa ett nystan i samma färg som min vinterbasker jag stickade förra vintern.. måste ha ett par varma matchande vantar i vinter (och kanske dags att göra nåt åt sig själv??)
Har annars blivit bjuden på middag till ett par som jag känner, men soffan lockar mer ikväll... får se vad jag ska göra...
Slänger in en bild på dagens outfit, en kjol med svampar (hehe) och en härlig aprikos kofta, båda från bric-a-brac... mysigt.. får se bara om kjolen sen är cykelvänlig.... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0