min fantasifulla "magiska" låda

Var på loppisrunda med en mysig kaveri igår. En av loppisarna vi besökte var den bästa jag någonsin varit på. De hade hur många saker som helst - möbler, tyger, kökspryttlar, böcker..m.m.. Det roligaste var att man kunde dra ut lådor i byråer eller öppna luckorna i skåp - och där var det en massa grejer där med!! Hur kul som helst, jag älskar  sånt!
Vilket leder in mig på min magiska låda jag hittade! :)
Jag hittade en cigarrlåda från typ femtiotalet som var väldigt fin...
Och när man öppnade den var den full av olika pryttlar från den tiden- jag blev lyrisk! I den ligger det alltså en massa olika saker, det mesta ser ut som trollerigrejer (Se bild!)... det är trästavar med snöre runt, spiraler med en kula i, träkulor, två tändsticksaskar med snöre i ena änden av lådan...träpinnar i olika färger som man delar (de sitter ihop med ett snöre i mitten) även en jojo i trä och en nyckelring...
Jag har ännu inte kommit underfund med hur man ska använda sakerna ( lär väl aldrig göra det) men det är inte tjusningen med det hela... utan tjusningen för mig är att när jag öppnar lådan väcks barnet inom mig ( svårt att förklara känslan) men en otrolig nyfikenhet infinner sig och jag tar upp ena saken efter den andra och tittar på dem, vänder o vrider.... kan sitta så jättelänge
Denna låda ska få bli min inspirationskälla till olika historier och till målningar... jag känner mig så inspirerad när jag tittar på alla roliga grejer i den. Ska ta upp sak för sak och titta på dem.. och hitta på en historia eller bild utefter känsla... känner att fantasin flödar. Kiva!
Undrar vilket barn som ägt denna låda för ca 50 år sedan? Vore kul att få veta det.
jag blev sen så exalterad att jag sedan köpte ett trolleritricks-paket från säkert samma tid, det är alltså flera papper i ett som man ska använda när man ska "trolla bort" mynt eller sedlar...Hur kul som helst, fast jag aldrig varit intresserad av trolleri som barn... då var det barbies,  my little ponys, rosa flufffluff  och rosetter som gällde... :)
De närmaste inläggen kommer att handla om min alla olika loppisfynd, hihi...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0