pyssla och myssla

Jaha, då var pysselgruppen avklarad! Jag har nog inte på länge känt mig i mitt esse som på den pysselgruppen, alla är trevliga och har så fina projekt, och man får bra ideér själv.
Gjorde en nalle, hästen Einstein fick ett horn istället för vingar på min underbara kompis inrådan.
Jag har verkligen en vän ( hon som bjudit dit mig)som jag verkligen trivs med, hon är jordnära och är äkta ut i fingerspetsarna. ... ibland känns det som att hon ser rakt igenom mig.... jag kan inte dölja nåt för henne.. sen är hon djup och lite synsk oxå tror jag :) Helmysig!
Till dagen i ära så klädde jag mig i en stickad klänning från Jumperfabriken och Marco Polo-stövlar..
Jag lovar, jag ska snart sluta med dessa dagens outfit....  men det är lite roligt men totalfördummande...iaf för mig som har fullt sjå att fota mig varje dag.....
Det som är intressant med de folk som bor här på ön är att det aldrig hälsar på "utomstående" folk... har varit med om detta flera gånger och diskuterat detta med vänner som är inflyttade från närliggande länder...( de instämmer)...exempelvis  denna pysselgrupp..... När jag kom första gången sa jag hej och ville gå fram och skaka hand, men märkte att folk knapp tittade åt mitt håll, ingen sa hej eller frågade vem jag var ( de visste det väl redan) och tjejen jag haffade och tog i hand stirrade hjälpmig till min kompis....
Men sen när alla satt till bords så var diskussionen igång och jag var en i gänget, och idag är det en oroligt fin stämning... så alltså: inget hejande men välkomnande ändå....
Nu ska jag ta ett glas vin, varva ner... kolla fb och sen sticka lite... och sova såklart... imorgon blir jobb igen ( eller rättare sagt, sitt-upp-o-ner-i-stolen och stirra) för imorgon har jag inte myky inbokat.
ps. Skrivarkursen??? Jag har inte tid att gå den iaf... så jag fick ställa in.... så var det med det! ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0