win -win situation

Ja, vad gör man nu då? Tycker jag har stött och blött spöket i denna blogg och bestämde ju mig för att inte skriva mer om detta ämne.
Men vad göra när ovannämnda hör av sig - vill tala ut, ber om förlåtelse, förklarar hur myky ens existens i hans liv betyder....? Hela min värld börjar ånyo att kretsa kring detta ämne, tankarna är färgade av pirret som uppstår när jag ser in de vackra ögonen.
Klart jag stålsatte mig, avskyn jag känt var först en remarkabel sköld mot de charmande hasselögonen. Jag var rak, ärlig, elak, spydig och var inställd på att vårt möte skulle bli det avslutande och sista. Men kanske blev jag charmad to hell av denna brännässla. För efter halva tiden skrattades det, och tankarna om att " jag har någon nu som vill vara med mig och tills jag hittar någon som är som jag och vill spendera tid tillsammans får han duga" dök upp. Det är konstigt, jag mår väldigt bra i spökets sällskap trots att jag vet att han bränner mig så sakuli vid tillfälle.
Men hej, tror det kan bli en win-win situation av detta. Jag mår bra, är medveten om att bli bränd så  småningom (igen) men ibland kan vissa saker värda detta. Jag i denna stund vill vara i en famn där jag känner mig hel, då är jag där tills jag inte vill det mer. Många ser inte på detta med blida ögon, så jag har bestämt mig för att det blir min hemlighet.
Säkert naivt, och jag kommer säkert skriva en ångrande text om detta spöke igen, men den dagen den sorgen...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0