blogglista

Vassego! liiite frågegodis!



1.hur gammal är du om fem år?
Uschlan buschlan, då är jag 34 år! * i mina bästa år*
2. Vem var den sista du träffade?
En patient *tråååkigt svar*
3. Hur lång är du?
167 cm
4. Vilken var den senaste film du sett?
Twilight Eclipse *bra och myspysigt romantisk film*
5. Vem ringde du senast?
Mr J
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem?
Vi måste träffas" skrev jag till min kompis U
7. Var är dagens planer?
Nu är det ju kväll, men jag ska ta ett eller två glas vin och kolla på efterlyst... yeah
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
SMS absolut! har jättesvårt att ringa men smsa kan jag göra non stop!
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?
de skilde sig när jag var tio år,  min pappa gick  sen bort i bukspottkörtelcancer 2007. 
10. När såg du senast din mamma?
Förra veckan, då kom jag hem till henne  i stockholm efter två dagar i Uppsala. Då fikade vi, pratade och jag tog ett långt bad, det bästa man kan göra hemma hos mamma, (förutom dricka kaffe, spela vänd-tian, och se på hennes underbara docksamling som jag oxå vill ha)
11. Vilken ögonfärg har du?
Blå ( en person på jobbet envisas med att säga att de är aquamarin)
12. När vaknade du idag?
06.40
13. Har du någon gång hittat en katt?
nej men jag har adopterat två hittekatter förut. 
14. Vilken är din favoritplats?
hemma hos mamma! annars så är det i stora huset just nu, då det är så vackert ljus och natur där
15. Vilken plats föredrar du minst?
Allmänna toaletter * usch jag kräks*
16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Där mitt hjärta är fullt av lycka
17. Vad skrämde dig som barn?
spöken, monster, och syrran som tyckte om att berätta om detta
18. Vem fick dig att skratta senast?
Min kompis M som jag var på boxercise med igår
19. Är du för ung för att äga vinylskivor?
nej gud nej, jag har några, OCH en gammal skivspelare faktiskt
20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar ( vad är stationär?) :D
21. Sover du med eller utan kläder?
har aldrig kunnat sova med, det blir fööör varmt
22. Hur många kuddar har du i sängen?
Fyra st, två till mig och två till "gästen" ;D
23. Hur många landskap har du bott i?
2 landskap i sverige, men 5 kommuner på den lilla ön jag bor på nu
24. Har du någon gång spytt på fyllan?
hhaha, jadå, genom näsan en gång oxå
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota då jag har väldigt varma fötter
26. Är du social?
Ja jag kommer överrens med många och får lätt vänner och bekanta, men jag behöver oxå mycket Me-time oxå! 
27. Vilken är din favoritglass?
chokladglass
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon?
resa, resa, resa......
29. Tycker du om Kinamat?
Mr J lagade en kinesisk gryta idag, det var det godaste jag ätit!
30. Tycker du om kaffe?
kaffe är mitt livelixir
31. Vad dricker du till frukost?
kaffe kaffe kaffe
32. Sover du på någon särskild sida?
jag somnar alltid på sidan
33. Kan du spela poker?
nej, men jag spelar ändå ibland
34. Tycker du om att my
sa? ja helst med mina katter
35. Är du en beroendemänniska?
ja, jag tycker om rutiner och  men jag blir inte lätt beroende av olika saker, hmm..frågan går att tolka på olika sätt tycker jag
36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
nja, bara kollegor
37. Vill du ha barn? japp när tiden är inne så vill jag ha små knoddar
38. Kan du några andra språk än svenska?
tyska, engelska och pyttepyttelite finska
39. Har du någonsin åkt ambulans?
nej, men det vore intressant att göra det
40. Föredrar du havet eller en pool?
havet!
41. Vad spenderar du helst pengar på? fina kläder och sushi *älskar sushi* *älskar kläder*
42. Äger du dyra smycken? ja, pinsamt att säga men det gör jag... det blir så när man är gift med en guldsmed, plast och prål duger inte...
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen?
morot
45. Vem är den roligaste människan du känner?
Hon kallas mixu
46. Välj ett ärr på din kropp?
jag har en massa rivmärken från katterna, sen har jag tagit bort födelsemärken oxå
47. Vad har du för ringsignal?
nåt från mobilen bara
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten?
nej, det är  synd
49. Flirtar du mycket?
jo, jag är rätt flörtig, t.o.m när jag inte tänker på det
50. Vart togs din profilbild för din blogg?
hemma, i sovrummet hihi
51. Kan du byta olja på bilen?
det är väl bara att läsa i användarhandboken :D
52. Har du fått fortkörningsböter?
nej...som tur är
53. Vilken var den senaste bok du läste?
Offereldar av Kari Uotrio
54. Läser du dagstidningen?
på nätet, DN och aftonbladet
55. Prenumererar du på någon veckotidning?
nej
56. Dansar du i bilen?
nej men jag sjunger och petar näsan
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast?
Jag lyssnade på Christer i P3
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
274.55+23,64 ( euro- till deklarationen)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Ser att du gillar att svara frågor.

Det finns en nystartad sida som enbart lägger ut såna här frågor som bloggare kan ta av när de ska göra "tidsfördrivsinlägg". Den sidan kommer från och med nu att uppdateras varje dag. Kolla gärna in den och följ den på bloglovin om du vill det.

http://vetavetaveta.blogg.se

Ber om ursäkt om du anser att detta är störande!



2011-04-23 @ 17:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0