kompott av gnäll + tävling

OooOOOOooo, här sitter jag och degar och  njuter av lite ost och kex och väntar på att kunna gå och lägga mig.  Det är så att varje onsdag, fredag och lördag måste jag vänta på att den unga grannen har festat klart innan jag kan gå och sova. Det är så mycket ljud (och jag är ingen tant som bara klagar utan det är HÖGT ljud). Jag har gått upp två ggr på kort tid  och bett dem sänka men ingenting ändras. För någon månad sedan var tom polisen där och fick hålla ordning. ( note: det är synd om mig). det börjar faktiskt krypa i mig  iom att jag inte själv är en som festar varje helg utan även jobbar ibland och har andra tidiga åtaganden. OCH oavsett tycker jag att alla måste ta ansvar när man bor i ett gammalt hus som är lyhört - då kan man bara inte dra på full volym så att de boende i husen bredvid också hör all musik.Plus så röker han/de inomhus under fläkten så min lght stinker rök och askkopp :(
Har tom desperat kollat in andra lägenheter som är till uthyrning i för att komma bort fast det bara har pågått i några månader ( vilket idikerar att det inte blir bättre?)
Nåväl, det som faktiskt piggar upp är att jag är med i en tävling om söta skålar som jag fick tips om i en kommentar till ett annat inlägg här nedan. Såklart nappar jag direkt  och är med och tävlar! Och vill vinna förstås!

Kommentarer
Postat av: Ida

sv: tack så mkt! :)

vad glad jag blir att du gillar bloggen och det jag skriver! :D

2011-12-09 @ 23:09:56
URL: http://idahtt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0