semana esplendido!!

Denna vecka har varit hur härlig som helst!
På tis-tors var jag i uppsala på en kurs för yrkesverksamma som handlade om mäns våld mot kvinnor- samhällets ansvar. Den andra dagen koncentrerades det på hur barnens väl och ve.
Trots ett hemskt och jobbigt ämne så var det intressant och gav mig många aha-upplevelser.
Vistelsen i Uppsala var under privat tid var annars hur bra som helst, jag hade badkar på rummet och hotellet hade en relaxavdelning med bastu. Jag tog en shoppingtur och inköpte lite olika badbomber, ansiktmasker och hårinpackningar och tillbringade kvällarna med att bara njuta och ta hand om mig själv. Lite vin var pricken över i:et ... hihi
Jag ska söka en 15 poängs kurs på uppsala universitet i ämnet våld mot kvinnor för yrkesvrksamma som startar i vår.
Det var även en intressant förmiddag om männens könsroller- både pojkar och flickor tvingas ju in i olika roller från födseln, vare sig det är föräldrarna, dagis, skolan eller media av olika slag-  vilket machofabriken jobbar med. De har olika filmsnuttar som handlkar främst om att våga kliva ur lådan som symboliserar känsrollen. Om man blir medlem på hemsidan får man tillgång till de olika filmerna som är riktigt intressanta och utmanande, både för en själv och för att visa exemplevis för ungdomar om man arbetar med kill - eller tjejgrupper. kika in! Länkar till lite fler olika intressanta hemsidor.
machofabriken
kvinnofridslinjen
NCK- Nationellt centrum för kvinnofrid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0