anklagad

Detta inlägg skrev jag igår, men det hamnade långt ner  före en massa andra inlägg  så jag publicerar det igen...
jag har  blivit kallad eller anklagad för att vara väldigt impulsiv. Det verkar vara många som reagerar på att jag "plötsligt" tagit ett beslut i någonting och sedan genomför det "plötsligt och hastigt".
Jag kan ju säga att så är inte alls fallet, utan jag är mer en seg fan som funderar, funderar och tänker om och om igen på saker omkring mig som har stor betydelse. Det som ingen kanske vet, förutom mina närmaste, är det att jag inte talar om alla stora funderingar  för någon. Det känns bara meningslöst för mig att sitta och dyvla hit och dit inför andra, tills jag bestämt mig såklart - då pratar jag med andra och vill ha lite råd kanske.
Så det är därför jag kanske helt "plötsligt" bestämmer mig för att byta jobb, flytta till en annan bostad eller separera.
Då har det tagit månader eller ibland år  som jag funderat på saken.
Så jag är trög i starten så att säga, men snabb efter att beslutet är fattat - för då vet jag att det inte finns nåt annat alternativ och jag är säker på vad jag ska göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0