filar på modet...

Blev såå inspirerad av en kollegas mod och starka karaktär idag!
Hon hade gått till en butik och blivit ovänligt bemött av expediten, som hela tiden sa emot henne och vände allt till ett problem, hur mkt än min kollega försökte vara vänlig och saklig.  Varpå hon sa till att nej, nu går jag härifrån och du behöver gå ut och svalka ner dig litegranna! Hon hade varit lugn och adekvat och egentligen bara påpekat vad hon kände och tyckte. Exepditen hade verkligen coolat ner sig efter det och de kunde prata efter det.
Modigt gjort!
Det är något som jag aldrig sku våga göra! Jga hade gått och kommit tillbaka nästa dag-på sin höjd.
Nä, min nya utmaning i livet är att bli som min kollega, att i lugn och saklig ton våga säga till när saker inte känns rätt för mig. Det är som med tv:n, jag måste bygga upp karaktären sakta  och kommer att våga mer och mer. Tids nog.
Samtidigt med detta ska jag även jobba på att sluta strunta i elefanten i rummet, sluta ignorera saker och ting bara för att andra inte kan ta itu med saken  eller vågar prata om. Yes,  pain in the ass blir jag säkert. Men så får det bli- jag sätter in det på de klagandes töntkonto bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0