Bubbelgums-lollippop-flickigt-karamelligt kakel

har länge spanat efter kakel till badrummet men inte hittat något kul eftersom de flesta kakel/klinkeraffärer mest har hakat på den nya brun/grå stentrenden. Men igår kväll när jag lite trött googlade runt hittade jag helt rätt! Kakel som är bubbelgumms-lollippopp-flickigt-karamelligt !! precis i min smak. Som jag skrivit om förr så är jag allergisk mot lantligt  vit inredning och sterilt vitt kakel.
På sidan http://www.aquaroyal.se/ fanns mitt drömkakel- det som återstår nu är att få hem det från de lokala försäljarna här på ön, eller alternativt ta enstaka roliga kakel och sätt ihop en vägg själv. Jag har tänkt att det får bli en hel fondvägg, sedan kanske det blir gul/vit-rutiga klinkers till..... får se hur det blir... Det roliga är att jag fått mr J med mig oxå!!
Se- visst är det underbart?!!
och by the way har vi till  köket  valt boråstapeter boheme -kollektionen.  Den har gul botten med vita prickar, coh underbara rosor. Älskar beskrivningen av kollektionen "som ett lekfullt lapptäcke. Storblommigt och småblommigt, prickigt och randigt i glada färger som för tankarna till gammaldags kafferep i farmors berså" Helt i min smak!!
Tapet - Bohème
I de övriga rummen kommer vi att välja en stor del av boråstapeters kollektion falsterbo, men vi har inte bestämt oss ännu så jag lägger upp mer pix när jag vet med säkerhet.
Ps. jag vet att det ibland kan låta som att vi håller på att inreda ett villa-villerkulla-aktigt hus, och kanske det, hellre tokroligt än trist och tråkigt. jag och mr J är så allergiska mot tråkigt steril inredning att vi faktisk kan dö...  jo på riktigt. känns det som iaf... ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0