det där med barn

ja, jag är 29 år. Jag har ett hem, ett fast arbete och en högskoleutbildning.
Och nej, jag har inga barn.
Och börjar tröttna nu på hur folk beter sig mot mig angående det.  Det är som någon slags hets, och som om barn ja det är allas angelägenhet.
Jag har fått frågor och antydningar som skulle peka på än det ena hållet och det andra i denna fråga.
Antingen att jag inte vill ha barn - vilket ger folk fnatt och måste verkligen säga till mig att barn det är ingenting du kommer att ångra att du skaffat jag lovar! eller så får jag höra att jag som skulle bli en sååån fin mamma borde  skaffa barn -helst innan jag blir föör gammal oxå.
Eller att jag kankse inte kan få barn men har planerat för det  i många år, och fått menande blickar och ord om adoption och att jag säkert  får mycket lycka med mina syskonbarn/vänners barn och det räcker långt.
Jag har inte tidigare velat skaffa barn och nej, jag vet inte om jag kan bli gravid (den frågan har jag oxå fått!) Är det vanligt att man ska kunna veta sånt??
Och du, som hånlog och sa att du minsann skulle ha barn innan du fyllt 27, när jag just berättat för dig att jag fyllt 28 år, ja tur för dig att ditt liv ser ut så. Finemang! Men det är inte bättre än mitt liv hur man än vänder och vrider på det. Men lycka till bara och grattis om du scorar  ditt mål!
Ja, jag kan ju säga det att jag ska absolut skaffa barn, när jag känner att det är rätt tidpunkt i mitt liv. Jag lovar oxå att berätta det för alla  när jag väl har en bebismage (har ju t.om. fått frågan om jag inte är gravid i hemlighet - pga tjockmagen)
Nej jag kommer absolut inte ångra mina framtida barn, såklart!
Och ja jag kommer att bli en jävligt bra frän morsa med jävligt underbara barn! jag vet!

Kommentarer
Postat av: Hannah

Bra inlägg frida!!! Många kramar ses på söndag

2011-06-28 @ 22:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0