Dagens suris

 Morr... Jag är inne på annonserna på öns båda tidningar här på lilla ön och söker lägenhet. Att det är fler som söker lägenheter än hyr ut är vida känt och inget problem alls. Men det som jag har märkt senaste tiden är att några unga tjejer som söker lägenheter lägger ut bilder på sig själv i olika poser som bifogas deras annons där det står hur gamla de är, intressen osv, att de är tysta och ordentliga....
Ska det verkligen behöva gå så här långt att annonsering av lägenhet sträcker sig till att bli någon form av kontaktannons!? att den som är sötast och tystast vinner lägenheten? Och var kommer idén ifrån???! Funkar det verkligen? Och är det acceptabelt att man måste visa bild på sig själv för att få någon hyresvärd intresserad?
Jag har sån lust att kontakta dessa tjejer och berätta att utseendet inte ska spela roll, att de absolut kan få en lägenhet utan att spela på sitt utseende. Att en sån världsbild är förlegad och att tjejer måste stå upp för varann och orka kämpa mot det utseendefixerade samhället.


Aaaahhhh....! NU är jag arg så jag  orkar inte skriva på detta inlägg mer.... måste ta en paus.. och sluta gå in på bostadsannonserna för jag börjar bara koka!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0