"skriv tills pennan glöder och ögonen blöder"...

.......så sa en lärare till mig i mellanstadiet när jag skrev mina historier på svenskan eller vilket ämne det nu var. Hon ville alltid läsa dem efteråt. Och jag har fortsatt i omgångar i mitt liv.




Och så äntligen har skrivarlusten infunnit sig! Jag har gått och gruvat lite på att återuppta skrivandet igen men eftersom livet gått på i 180 senaste  året har jag fått lämna det åt sidan. men nu ploppar fortsättningen på några noveller upp i huvudet , som jag börjat på för ca 2 år sedan. Sedan har jag några nya berättelser i huvudet. Det är lite roligt hur jag fungerar, för oftast ploppar det upp ett namn, sedan ett ansikte/personlighet och sedan är det bara som om allt går på räls.... berättelsen kommer allteftersom automatiskt. Mina texter är oftast vemodiga, något som jag inte kan komma ifrån. Jag ahr försökt men det går bara inte, jag måste väl på det sättet få ut alla funderingar och all sånt som inte känns bra i livet ibland. Det blir vemodigt men ändå vackert. Många har reagerat på att de är snudd på läskiga ibland, fast med en tvist. Och det är ju ett bra betyg tycker jag.
Jag gör nog så att jag i helgen åker till tystnaden i huset på landet, steker plättar på vedspisen, klappar katterna och skriver och skriver.
Ja, så ska min helg se ut. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0