lite smalltalk



client list cartoon character

Jag har upptäckt att jag förutom kaffe, choklad och tv-tittande blivit beroende av dessa olika blogglistor man kan använda sig av. Och vad fort det gick!! Men jag lovar, det är  en övergångsperiod! Jag börjar avgifta mig direkt efter att jag publicerat denna. ;)


Matvanor:

Bästa maträtt? oj, det ä'r svårt att välja, Men jag gillar stark mat med mycket vitlök. jag är en periodätare- asså jag kan äta samma maträtt i en vecka, sen byter jag till annan rätt. Denna vecka har jag ätit blomkålssoppa med strimlad bacon ca 4-5 ggr....


Bästa dryck? Rött vin.. och det ska vara kvalitet! Jag betalar gärna mkt pengar för ett vin som håller kvalitet, än tvingar i mig nåt surt som magen kommer att krampa av i en vecka.

Hatdryck och maträtt? Jag hatar makaronilåda/-pudding, det är nåt jag aldrig kommer att servera i mitt hem.  Bara tanken på den snuskiga äggstanningen får mig att rysa. Har nog svårt för äggstanning i annan mat oxå.  tequila har jag druckit en gång i mitt liv och tålde det inte! så tequila är väl hatdrycken:)

Bästa alkoholdrink? Sprite med Bacardi Razz...mummma!

Använder du smör på smörgåsen? Beror på vilken diet jag går på, men jag använder just nu äkta smör på mackan.


Smågodis eller färdiga påsar: smågodis!

Favoritglass? Mövenpick jordgubbsglass eller Magnum mandel. 

Shoppingvanor:

Hur mycket shoppar du för varje månad? ooOOOoo...vågar inte säga... Eller jo, asså det blir för en tusenlapp (kronor) då och då ( tycker om speciella märken), men långt ifrån varje månad

Har du mer skor än kläder? Nej, men skulle gärna vilja ha det! Jag önskar mig tre olika skor för varje tillfälle, MINST!

Favoritplagg? Min puderrosa klänning med paljetter i olika färger + olika mönster, min sk. "sex and the city-klänning" som min syster kallar den.

Hatplagg? jag ahr väldigt svårt att klä mig i jeans och topp, men jag hatar inte detta. Jag älskar kjolar, klänningar och tunikor.

Arbete, utbildning:

Jobbar eller pluggar du? Jag jobbar,  med ensamarbete med människor typ....

Vad vill du bli? Jag vill bli den som startar en kvinnojour.. jag är trött på att det inte finns här.....

Trivs du med ditt jobb/din utbildning? Ja det gör jag, men jag vill utbilda mig ännu mer! Stoppa huvudet full med kunskap så att det piper ut ur öronen till slut :D

Är lönen viktigast? Nej, då blir det nästan prostitution tycker jag.

Boende:

Lägenhet eller hus? Hus, men just nu bor jag i lägenhet och trivs bra med det oxå.

Framtidsplaner med boende? Hus blir det absolut. med underbaraclara som inspiration, jag älskar hennes stil och inreder nästan samma.


Landet eller mitt i stan?
spelar ingen roll, bara huset är genuint. Men ska jag bo på landet ska jag ha en killer-terrängbil!

Mysigt eller sterilt? Mysigt... absoluto!


Lite allt möjligt:

Har du barn? Näpp nix

Är otrohet okej? nej det tycker jag inte. men jag skulle nog kunna förlåta ett snedsteg tror jag.

Älskar du någon? Ja, min familj.

Betyder familjen mycket för dig? Typ, jag bor inte nära min familj, men nog mår man bra när man träffar familjen alltid fast det inte är ofta.

Är du lojal? Ibland, när det passar mig moahhaaa.. nä, men det e klart att jag håller snattran om nån bett om det osv.

Tycker du om att dricka dig full? Japp, i glada vänners lag! När jag är full dansar jag runt och har asaskoj!

Hemmafest eller krogen? Hemmafest e nog snäppet roligare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0