wieee..loppispoppis

måste visa upp alla mina fynd från loppisen i dag! Vi skulle bara dit och kolla jag och mr J, men såklart kunde man låta bli att köpa på sig lite. Jag älskar verkligen loppisar, skulle kunna inreda med bara en massa billiga fynd.
Några härliga köksattiraljer samt en riktigt retro läkerolask ( perfekt för alla mina synålar). Saltkaret har jag drömt om att få ha hemma, och nu äntligen fick jag tag på en sådan!
sedan fick jag tag på ett vackert snirkligt gammalt träpusslel, där bitarna är asymmetriska...Vackert! Även en gammal cigarrlåda hittade jag ( som luktar såå gott av gammal tobak)
Vi hittade även ett gammalt kortspel Industrispelet, som fungerar som finns i sjön, fast man spelar med årtal och så får man läsa om vad som som uppfanns det årtalet. Sååå mycket mer lärande än att bara spela med dumma damer och knektar hihi.
En häftig kamera från typ 60-talet (?) fick bli en födelsedagspresent till mr Js pappa som fyller år i april. Den funkar säkert inte mna han har en stor samling med gamla kameror så den passar bra där. 
Efter fyndandet ( jag ääälskar ju verkligen fynd och får ett härligt lyckorus i kroppen när jag hitta nåt fint) avlutades dagen men en öl och tuniskisk gryta (med morot, potatis och annat gott + ett pirkkapäron till efterrätt -en känga till LCHF hihi..)

Nu är dte skavlan som gäller och sedan ska jag sussa sött. ska på boxercise imorgon :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0