kaveris på besök


Har haft tjejkväll och denna gång var det min tur att ha det hos mig. Det är alltid lika trevligt att träffas allihopa för lite chit-chat och uppdateringar. Men denna gång hade jag fullt upp med annat innan så jag hann inte att lägga ner så mycket på förberedelser innan alla kom pga möten osv....
Men det blev en underbar kväll iaf och alla var go´a och gla´a! Hann till affären igår och handlade två olika buketter rosor i gult och vitt, blev riktigt fint att mixa dem i olika  vaser. ( svepte snabbt runt med kameran innan alla kom)



Jag är lite åt det barnsliga hållet så alla fick en varsin kinder-surprise!


Lite köpt smörja a la skagenröra på lite mörkt bröd gick fort att fixa. se så fint det blev med lite tårtpapper under och hackad spenat på :D



Jag gjorde kokosbollar - en del rullades i kokos och andra i lila och vitt pärlsocker (som jag färgat själv tidigare med lite karamellfärg och torkat i ugn 50 grader 10 min) De orange bollarna var aprikos-smör-apelsinbollar rullade i kokos. I min värld där jag har svårt för mkt smör så gick det inte att äta... jag slängde tom en del för att jag skämdes över mitt dåliga bakverk ( det var fööör mycket smör) men de fick klart godkänt av  alla och var hur ätliga som helst! Receptet finns här.



Myshörnet! Lite ljus här och var  gör susen för att få till e go´ o gla´ atmosfär!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0