tjohopp

datorn började stärva här i förrgår, och först genomled jag en enorm panik! Herregud herregud herregud, hur ska jag kunna plugga nu, chatta och hänga med på allt som finns i underbara internetvärlden nu då??
Jag ringde till mr J i panik och fick via honom hjälp av en  bekant som är hur duktig som helst på datorer, så nu är allt fixat och jag är otroligt tacksam!
men det var ett långt ögonblick som infann sig innan datorn for på lagning, där jag faktiskt njöt av att vara helt "fri", jag har ju ingen TV numera heller (och så har jag ju en smartphone som man kan klara sig långt med). Det var faktiskt skönt att bara vara med sina egna tankar utan störande brus och bilder hela tiden. Så nu är nya lärdomen att stanga av eller låta bli att sätta på datorn några timmar per dag, för det gör mig bara gott.
Och som vanligt så har jag dålig karaktär, så detta kommer jag att få jobba med och ta det pö om pö. men visionen är att jag endast kommer att använda datorn någon timme/ dag så småningom ( om jag inte skriver då, men det kan jag göra utan internet).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0