gnäll....

Det sa poff i huvudet på mig idag!
Det var en masa tyckanden och tänkanden i kafferummet idag, ingen hade tagit reda på fakta och osanningar for omkring. Och merparten handlade om varför inte "andra" gör nåt åt olika saker som är problem på arbetsplatsen. 
Åh, är så jävla less på personer som gnäller  och skyller problem på andra: och sedan sitter och väntar på att andra som " brinner " för  saken i fråga ska hitta lösningen och göra allt bra.
Sluta försöka sparka andra i arslet utan lyft på ditt eget och GÖR något! Jag har alltid sett det som en prestige att fixa saker själv eller se till att mina åsikter kommer fram.
Undrar om det  handlar om dålig självförtroende i botten? Att man inte tro tillräckligt på sig själv och sin egen arbetsgrupp? För jag anser ju att det är den lilla människan med de stora åsikterna som ska föras framåt och våga säga sin åsikt. De är de som oftast har de bästa ideerna och vet vad de pratar om.
Uff, jag fick gå ut från kafferummet tills slut. Jag hade fört fram min åsikt ( det jag skrev ovan), men ingen lyssnade - det var ju bekvämast att gnälla på andra.
NU ska surisen gå och lägga sig så man kan vara på topphumör imorgon :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0