Tvestjärtsfobi....

Huuurvaaa!! Jag måste snabb härifrån lägenheten för nu är måttet rågat!! Inte nog med att jag inte kan sova in sovrummet längre  för alla äckliga djur som smiter in genom fönstret (nej jag har inget myggnät och fönstret ligger precis i samma nivå med en gräsmatta). det är syrsor, harkrankar och f.fa de mest fasansfulla: tvestjärtar!
Jag har en enorm fobi för dessa äckel och jag kan säga att jag hatar dem. De finns vid mitt sovrumsfönster och utanför på min uteplats. Jag hade lite kommit till freds med den tanken att ok, de får vara där. Men NU för 10 minuter sedan när jag stod i duschen ramlar värsta fetingen ner på min axen från jag vete faaan inte var! Taket??  Jag har aldrig sett en sån stor tvetsjärt och jag överdriver inte! Det kändes ordentligt när den damp ner på mig och sedan såg jag dess feta kropp på duschgolvet. 
Har man en fobi är detta inte bra, man känner ett enormt äckel, är kränkt, i chock, gråtfärdig samt en känsla av  att de är överallt och kryper på ens kropp. Jag har haft en tvestjärt i örat när jag var liten och därefter mår jag asdåligt när jag ser en. Inte kul att försöka få ut en sån där ur örat. Och det enda man får ut oxå är den äckliga stjärttippen bara...
 
Tur att jag satt ut en annons i tidningen om att hyra ett rum, nu ber jag till Gud att jag får svar snart så jag kan flytta! Mina duschningar kommer ta max en minut hädanefter. 
Annars så verkar det som ett jobbyte eller flytt till skolorten är förestående. Fick veta idag att jag inte får  tjänstledig för mina studier, de kan inte bevilja sånt. Nu ska det bli möte men jag kommer inte att klara det om jag måste ta ut all semester jag har,  för då blir jag utbränd sen. 
Nej, då kanske jag ska satsa på ett halvtidsjobb istället så kan jag lägga upp dagarna som passar mig....
 
Nu blir det soffan ( som är säkrad från kryp) 
/Tjing!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0