origamimimi

Med tanke på Akira Yoshizawa 101:a födelsedag (som google aviserar om).  Jag har pysslat med origami ett bra tag nu- men börjat tröttna rätt rejält. Jag har kommit på att jag inte ser utmaningen att vika papper efter beskrivning längre. Utan jag vill kunna räkna ut matematiskt egna olika mönster, klura ut och precisera beräkningarna.
NU önskar jag ju bara att jag  hade lagt mitt krut på att plugga mer matte i skolan när jag var liten, känns lite överkurs (oöverkomligt) att börja plugga nu  till värsta matematikern så det blir inget med det. 
Men tänk vad häftig det vore att kunna räkna ut dessa fina skapelser och vika och vika!
( bilder från google)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0